آغاز به کار نرم افزار جدید کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه در فصل بهار دانش
همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، نرم افزار کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه با تکیه بر دانش و تجربه بومی به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان با اعلام این خبر گفت : با تلاش کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه و با همفکری کارشناسان کتابخانه مرکزی و سایرکتابخانه های دانشگاه و حمایت های معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، نرم افزار بومی کتابخانه مرکزی طراحی و به بهره برداری رسید.
دکتر روح اله خادمی افزود: پیش از این ، نرم افزار غیر بومی دیگری با پاره ای از مشکلات فعال بود که با اعتماد به دانش و تخصص و اندیشه بومی کارشناسان فناوری اطلاعات دانشگاه و تجربه و تخصص کارشناسان کتابخانه مرکزی و تابعه دانشگاه نرم افزار جدید کتابخانهای طراحی و راه اندازی شد .
دکتر خادمی بیان کرد: با توجه به بومی بودن نرم افزار، برخی از مسائل و مشکلات نرم افزار قبلی در این نرم افزار وجود ندارد و کاربران به راحتی می توانند فعالیت های مختلف کتابخانه ای خود را مدیریت کنند.
وی تصریح کرد : هر عضو با مراجعه به سامانه my.semnan.ac.ir خود و انتخاب گزینه (واحد) کتابخانه مرکزی وارد پروفایل خود شده و پس از جستجوی کتاب و ثبت درخواست خود جهت دریافت کتاب مورد نیاز خود به کتابخانه مرکزی مراجعه نمایند، همچنین می تواند وضعیت اطلاعات امانت ،تاریخ برگشت، تمدید و... را مشاهده و یا در صورت نیاز تمدید و از کلیه خدمات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و کتابخانه های تابعه دانشگاه سمنان استفاده نماید .
رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه سمنان اظهار داشت : در آینده امکانات دیگری نیز به این نرم افزار اضافه خواهد شد که به شکل خدمات کتابخانه ای، اطلاعات و دانش لازم را به صورت جامع تری به کاربران دانشگاه ارائه کند.
نظر دهید